30 en 31 dec

31 december 2013 - Udaipur, India

30 december: De wekker ging weer eens vroeg; 6.50. Maar Tanu lag nog te slapen. Dit keer lagen er twee mummies op de twijfelaar. Ik terug naar bed, maar wilde toch wel rennen. Ik was niet voor niets zo vroeg op. Gelukkig werd Vicky wakker en wist mij te vertellen welke van de twee Tanu was. Met z’n tweeën op de scooter naar Fateh Sager lake. Helemaal gek om met z’n tweeën op de scooter te zitten i.p.v. met z’n drieën. Hij begon met wandelen, maar op de terugweg hebben we een aardig eind gerend. Nog even gestopt omdat ik drie bekenden tegenkwam. Echt grappig.
Aan het eind hebben we nog even lekker gekletst terwijl er nog wat bussen toeristen aankwamen. Een bus vol met Indiase meiden. En allemaal joelen en zwaaien. Ik lijk wel een superster zei Tanu.
jammer genoeg was Pap’s juice nog dicht, dus heb weer broodje omelet gegeten in het  guesthouse samen met nog 6 Australiërs.  Allemaal verkouden. Net als ik (klein beetje maar hoor)

Uiteindelijk de fiets gepakt en op weg naar Tiger Lake. Links rijden ging dit keer beter! Het was vandaag bewolkt, dus ook ontzettend koud. Ik kwam Shakir nog tegen in de tuk tuk. Dat was onze tutukdriver naar Tiger Lake toen ik hier vorig jaar met John was. Toen ik langs Shilpgram festival reed, dacht ik de straat in moest. Maar zij zeiden van niet. Ik dus verder rijden, maar het kwam mij allemaal niet bekend voor. Mensen die naar mij zwaaien, mooie dorpjes waar ik doorheen fietste. Mensen die kleren aan het wassen zijn in een stromende rivier. Heerlijk rustig hier. Na 50 minuten fietsen dacht ik dat ik echt verkeerd was gegaan. Even stoppen en dan toch nog maar even 10  minuten verder fietsen. En ja hoor, daar was de steile kluft. En… Tiger Lake! Wat een uitzicht! Jammer genoeg kwam er een hele Indiase familie naast mij picknicken. Wat een herrie. Gelukkig ben ik even in slaap gevallen. Toen ik wakker werd, waren ze weg… Alleen toen waren er 5 andere gasten die naast mij zaten. Wel lekker rustig, maar ze bleven maar staren. En natuurlijk kon de vraag niet uit blijven: foto miss???
Daarna nog heel even gebleven en maar weer terug gegaan. Het was inmiddels alweer 3 uur. De terugweg wel langs Shilpgram gefietst. Dit was iets korter.
toen ik terug was, had ik zo’n honger. Maar Rakesh was er niet. Toen maar een cakeje gegeten bij de bakker. Toen mijn spullen ingepakt en alsnog lekker bij Rakesh gegeten.
Daarna natuurlijk weer naar Natural view waar we gezellig met Rosie, Henric en zijn vrouw aan de rum cola gingen. Ik was super moe, maar bleef toch. Nog wat andere mensen ontmoet. Wat Indiase mannen van me af heb moeten slaan ;) En uiteindelijk om 12 uur maar eens naar bed.

31 december:

Heerlijk ontbeten bij Rakesh omdat ik lekker uitgeslapen had. Daarna even gezellig met Neelam op de rooftop gekletst terwijl zij Henna op mijn arm aan het zetten was. Heerlijk warm. Soms te warm in de zon. En weer een interessant gesprek gehad. Echt leuk met haar. Daarna een lekker broodje gehaald bij Pap’s juice en met Rajesh een bakkie thee gedaan in een super mooie havelli. De eigenaar is Frans en hij houdt het hier in de gaten. Echt zo mooi!!!! 90 Euro per nacht. Hij moest nog lunchen dus heeft hij mij ook getrakteerd. Super lekker. En 360 graden uitzicht over Udaipur.
Daarna maar eens op weg naar Dev om te kijken of ik hem ergens mee kon helpen. Nee dus. Hij was super gestrest voor het feest. De muziek was al vanaf 17.00 te horen. Ik had er echt al zin in! Nog even een bakkie koffie gedaan met Claire en Rosie om vervolgens met Rosie mijn spullen op te halen bij Udai Havali. Zij wilde de kamers daar zien, omdat het daar goedkoop en natuurlijk ook erg gezellig is. Op de weg terug naar Devraj hotel stonden wij als voetgangers ook in de file. We konden er echt niet langs. In plaats van vijf minuten duurde het dus zeker 10 minuten voordat we terug waren. Gekkenhuis hier.
Tas in mijn nieuwe kamer gedumpt en om 19.30 was ik omgekleed en wel op het feestje van Dev. Rosie was er ook al. Het werd er snel druk. Alleen waren er nog weinig bekenden. Vuurbakken stonden op de dansvloer, de dj draaide steengoede muziek, het eten was super lekker en uiteindelijk stond bijna iedereen op de dansvloer. Ik moest met iedereen dansen en natuurlijk op de foto. Er waren maar weinig blanken. Later kwamen er nog meer bekenden en zijn we heerlijk uit ons dak gegaan. Om 12 uur was er een beetje vuurwerk. En om 12.30 moest de muziek uit. Toen hebben we nog even gezellig nagekletst op de rooftop. Om 2.30 lag ik er in. Ik was ontzettend moe.