Engels sprekende toeristen in Yangzhuo en Xingping. Druk in Yangshuo&mooi in Xingping! 9 tot 11 okt.

11 oktober 2012 - Xing Ping, China

55. Dinsdag 09-10-2012 (Guilin --> Yangzhuo)
Gisteren hardgelopen, maar daardoor ook erge migraine gekregen. Dus het gratis biertje heeft Myles voor me opgedronken. Gelukkig was de hoofdpijn grotendeels weg vanmorgen. We hebben weer gezellig met David gekletst en hij zegt dat je nu wel Tibet in kunt. Nu is de vraag; gaan we er heen? Het is 700 euro voor 7 dagen tour, dan nog je visum en dan nog je kleding, want het kan daar nu -9 graden worden.
We hebben van alles bekeken en weten nog niet waar we heen willen. Vietnam? India zeker! Maleisië; nee, Sumatra: regen, maar er is altijd regen, Sri Lanka; daar wil ik in augustus heen, Myanmar; geen idee, Nepal; errug koud en daar hebben we de spullen niet voor, dus nee.
Voordat we op weg naar Yangzhuo gingen, zijn we naar de bookshop gegaan waar Engelse boeken waren. Nou; Moby Dick etc. Niets aan.
Daarna hebben we bij het eettentje van gisteren gegeten. 1 Maaltijd besteld, want het was zo veel gisteren. Aubergine met gehakt en knoflook was weer heerlijk!
We zaten weer voor in de bus. Ze vroegen eer 50 RMB voor deze rit, maar we wisten dat het goedkoper was. Dus toen wij nee zeiden en omkeerden, werd het de gewone prijs van 40 RMB.
Dit keer werden we niet doof van het getoeter van de buschauffeur, maar werden we gek van het gesmak van hem en van de schietfilm die aan stond. De busreis was deze keer niet zo mooi als vorige keren.
Maar eenmaal aangekomen in Yangzhuo maakte onze dag goed! Wat een super uitzicht van hoge rotsen die zomaar hier en daar de grond uit steken. Super uitzicht vanaf ons hotel dat midden in het centrum ligt. Heel toevallig kwamen we Sjoerd en Germaine weer tegen hier. En … heel veel andere westerse toeristen.
Maar nog steeds zijn de meeste toeristen Chinees.

56. Woensdag 10-10-2012 (Yangzhuo)
Vandaag hebben we een fiets gehuurd en zijn we in een uur naar een klein dorpje gefietst. Onderweg super mooi uitzicht op de rivier en de bergen. We reden door de velden heen (rijst en andere groenten) en kwamen door andere kleine dorpjes van een paar huisjes.
We hebben heerlijk  gegeten aan het water, nadat we daar gratis naar een tempel op de heuvel konden, naar een kleine grot en gratis uitzicht hadden op de rivier.
Normaal gesproken vragen de Chinezen overal geld voor.
We moesten dezelfde weg terug fietsen. Ik kreeg hoofdpijn van de hitte, maar gelukkig was die met avondeten weer over. We hebben dit keer niet lekker gegeten. We hebben ook niet in zo’n achenebbisj restaurantje gegeten… Dus hebben we als toetje bij de Mac een Mac Flurry gehaald en wat patatjes. Daar kwamen we Jacco (Nederlander) en Hector (Bolivia) tegen, waarmee we een biertje op onze rooftop hebben gedaan. Mooi uitzicht op de verlichte bergen.

57. Donderdag 11-10-2012 (Xingping)
Heerlijk de dag begonnen met brood met een paar krenten met als beleg jam en pindakaas.
Daarna zijn we met de bus naar Xingping gegaan. Het was een ritje van 45 minuten voor maar 7 Yuan. Het was weer super warm. We hebben een stukje langs de rivier gelopen met het mooie uitzicht op de bergen. We hebben er ook nog eentje beklommen tot de top. Zweten….
We hebben bij hetzelfde tentje avondeten gehaald als waar we lunch hadden. Dit tentje berekende geen extra geld voor het menu in het Engels. (Bij eettentjes 5 meter dichter bij het hostel, zijn de prijzen op de Engelse kaart hoger dan de prijzen op de Chinese kaart).
Dit hostel heeft een heerlijke rooftop met uitzicht op de bergen, waar je lekker kunt relaxen of internetten. Oh ja, tis ook weer erg goedkoop J En er is een hele goede atmosfeer met een stuk of 8 Europeanen.

PS; ik heb 1 foto gemaakt van een kind met zo’n gat in z’n broek, maar binnenkort hoop ik een beter te maken.

1. Hans Ekkes:
    12 oktober 2012
    Hoi Kanjer,

Wauw echt te gek hoor om voor ons alles uit te zoeken als wij die kant op gaan want dan willen wij wel alle tips tricks van jouw horen.
    Wij zijn druk bezig om alles te regelen voor de trip naar Amerika.
    Het raften in de grand canyon is geboekt dus nu kunnen we niet meer terug maar dat willen we ook helemaal niet.
    Was het alvast zover want we moeten nog bijna een jaar wachten.
    September volgend jaar is de trip.
    Blijf lekker schrijven en we volgen je regelmatig.

Heel veel liefs van ons Karin & Hans
  2. Arjen:
    12 oktober 2012
    Yo Jo,
    Tibet is top, al moet ik zeggen dat we daar mensen uit Spanje tegenkwamen die helemaal geen gids en chauffeur hadden..
    Voelde me toen lichtelijk genaaid ;-) Dus wie weet is er een andere goedkopere optie. Alleen geen idee hoe hehe.
    Geniet!!
    Arjen T
  3. Angelique:
    15 oktober 2012
    Hoi Jolan,

Wat maak jij een hoop mee zeg, je kunt je verhalen wel bundelen en een boek schrijven. Super leuk om je nog steeds te volgen.
    Groetjes en veel liefs Angelique