Niet aangekomen in Sri Lanka.... Change of plans...

8 juli 2013 - Delhi, India

Hoi allemaal,

Ik was nog niet eens begonnen en het was al een avontuur...
Gelukkig werd ik naar Schiphol gebracht, want de treinen reden niet... Dit duurde maar 17 minuten, dus was ik iets te vroeg...

Toen ik aankwam bij de bali van Aeroflot, kon ik mijn vlucht niet vinden. Ik moest naar bali 16. Heel gek, want dat was KLM. Maar wat bleek: ik vloog met KLM naar Moskou. Dat was een lekkere meevaller!

De vlucht had alweer vertraging. Er mocht iemand het vliegtuig niet in, waardoor ook zijn koffer er weer uitgehaald moest worden. Maarja, hij had de tijd tijdens het vliegen weer ingehaald.
Eenmaal in Moskou zeiden ze tegen mij dat ik mijn tas eerst van de band moest halen en daarna weer opnieuw inchecken etc. En dat in 1 1/2 uur... En zonder visum. Dat kan dus niet.. Gelukkig wist een andere medewerker mij te vertellen dat mijn tas gewoon doorgelabeld werd.!

Maar ook het volgende vliegtuig was super. Het was veel nieuwer dan het vliegtuig waar ik in februari (van Delhi naar Moskou) in zat. En schoon. En .... geen Russen!!! Maar alleen Indiërs.
Ook zat ik nog eens naast Wada uit Tibet waar ik tussen het slapen door, lekker heb lopen kletsen. Ik was dus al snel in Delhi.
Alleen waar ik voor vreesde, kwam uit. Ik kon niet doorvliegen naar Sri Lanka... Ik had niet ingecheckt on line (dat lukte niet op de laptop van een aardige Rus op Moskou airport), dus kon ik ook niet via Transit. Ik moest mijn visum dus gebruiken...

Ondertussen was ik Wada alweer kwijt. Jammer, want hij zou naar Daramasala gaan, wat mij ook wel leuk leek. En dan zat ik iig niet alleen in een bus. Maar ook bij de metro was hij niet. Ik zat in de super de luxe airport shuttle met 5 Chinezen. Ook gezellig! Oh ja, ik heb mijn eeste muggenbeet al.... Meteen de deed maar tevoorschijn gepakt!
Moest ook weer ff wennen aan mannen en vrouwen scheiding. Ik moest weer achter zo'n gordijntje om gefouilleerd te worden.

Eenmaal uitgestapt werd er meteen weer gezegd dat de Main Bazaar dicht was etc. Maar het is mij toch gelukt om bezweet (het is zo'n 30 graden hier) aan te komen bij de main bazaar. Onderweg met een Engels meisje meegelopen naar een internetcafe, waar ik de tijd maar ff moest doden.

Ik heb maar een ticket van Colombo naar Delhi geboekt! Zodat ik iig vanaf Delhi wel op 'transfer' kan blijven en gewoon naar huis kan vliegen 13 augustus.

Nu alleen de rest van de tickets nog.

Dit was nu mijn avontuur. Ik ga ff een cafeetje opzoeken totdat ik weer naar het vliegveld moet.

Liefs van mij!

1. Hannie Hokke:
    Hey Jolanda
    Net terug van weggeweest en al weer op reis ;-)
    Maar aan de terugreisdatum te zien "gewoon" een wat lange vakantie.
    Je begint al meteen met avonturen, leuk weer om te lezen!
    Veel plezier en liefs, Hannie
  2. Willy:
    Hoi
    Jolanda, dat begint lekker zeg. Gelukkig wel op tijd op schiphol.
    Want dat was ook een drama, ook op de snelwegen het weekend. Vreemd dat je niet kan incheken via een gewone balie daar op het vliegveld (dat ze niet kijken via internet of verder helpen).
    Meissie ik hoop dat het hierbij blijft en dat je weer een super vakantie hebt, geniet ervan!!
    Groetjes en veel liefs Willy
  3. Michel:
    8 juli 2013
    Hee globetrotter, ben je je spannende reisverhalen collectie aan het uitbreiden? :-)
    Vanuit een warm Amsterdam, hele fijne vakantie en geniet er van!

Groet, Michel