Achterop de brommer in Udaipur

11 juli 2013 - Udaipur, India

Zoals jullie weten ben ik uiteindelijk aangekomen in Udaipur.
's Avonds ben ik naar Cool cafe gegaan waar bijna al de mannen weer waren. Erg gezellig.

Dinsdag 9 juli ben ik bij een movieshoot geweest. De film Bad. Ik was daar samen met nog 4 Engelse meiden en 3 Engelse jongens. Om 8 uur stond ik klaar (was errug moe, want de dag daarvoor had ik doorgehaald in het vliegtuig en deze nacht had ik maar 6 uurtjes slaap gehad; voor mij errug weinig). Om 8.30 waren ze er nog steeds niet. toen ben ik maar naar Cool cafe gegaan. Rakesh zei dat de mannen net naar mijn guesthouse gereden waren. Maar omdat ik de shortcut had genomen, had ik ze misgelopen. Rond 8.30 gingen we dan eindelijk. Ik achter op de brommer naar de andere kant van de footbridge. Had ik beter kunnen lopen. Daar mocht in een airco taxi. Maar toen ik daar al 10 minuten in zat, mocht ik een koffie drinken. Waar we op aan het wachten waren??? Andere mensen??? Ik wilde een koffie op de hoek bij de footbridge. Altijd gezellig met de kleine man Jimmy (12 jaar ofzo). Toen ik de koffie had, moest ik ineens haasten. Dus overgegoten in een platic bekertje en naar de taxi. Daar zaten ineens 7 andere mensen in gepropt. Ik mocht op de voorstoel! 5 Minuten rijden naar een luxe hotel waar we geen ontbijt kreggen. Ohja; een reep chocolade voor ons achten. We mochten in 1 scene spelen. Een scene in een café. We zouden eigenlijk in een Kerstscene spelen. Maar achteraf hoorden wij dat dat niet door ging, omdat er te weinig 'foreigners waren'. Na uren wachten en 3 scenes in het cafe te hebben gezeten (de acteur moest de scene met de krant wel 10 keer opnieuw doen), mochten we lunchen in de tuin. Toen na ongeveer een uur hoorden wij dat we toch mochten gaan :) Wij blij, want het zonnetje scheen.
Om 7.30 zouden wij ons geld krijgen (nooit gekregen...) hahaha.
Eenmaal terug in Udaipur ben ik naar de buren van Sashi cooking class gegaan. Haar zoon heeft mij achter op de brommer naar het nieuwe huis van Sashi gebracht, waar ik de kookschorten aan haar en haar zoon kon geven. Daar even gezellig gekletst en gegeten en toen met de oom weer terug naar het centrum. En natuurlijk op de Indian style. Zoals wij vrouwen in Nederland ook achter op de fiets zitten.
's Avonds was er in het guesthouse een verjaardag van familie. Daar mocht ik bij zijn. Kaarsje werd uitgeblazen. Taart werd in haar gezicht gesmeerd, geld en cadeautjes werden gegeven maar nog niet uitgepakt (doen ze thuis pas) en ballonnen stuk werden geknepen, zodat je het idee had dat er vuurwerk af ging.
Na een lekker stukje taart, werden we getrakteerd op lekker eten. Een gezin woont nu in Amerika (New Jersey). Zij waren hier ook. dronken een heerlijk wijntje en hebben facebook uitgewisseld, want ik mag bij hun langskomen en zij bij mij! :)
Daarna nog even naar Cool cafe geweest en kaartspel gespeeld.

Woensdag 10 juli heerlijk uitgeslapen. Om 12 uur ontbijt en lekker de 'Columbus' gelezen in Cool cafe. Op weg naar de juwelier kwam Jitendra (zoon van Neelam van guesthouse) langs en mocht ik bij hem achterop. Mam haar ring omgeruild voor een kleinere! Ze wilden zelfs mijn ring die stuk was (die ik daar niet eens gekocht had) omruilen voor een nieuwe. Maar dat heb ik maar niet gedaan.
Op de terugweg kwam ik Mokesh tegen en bij hem achterop gesprongen naar zijn nieuwe tailorshop. Daar lekker bakkie koffie gedaan ipv chai!! En van het uitzicht van de rooftop genoten.
Om 3 uur begon het festival. Het was super druk, kleurrijk en veel muziek, dansende paarden, mannen met zwaarden, mannen die keihard geweren afvuurden etc. In een grote stoet liepen we van de Jagdish tempel (centrum) naar de clocktower. Ik kwam daar mensen van de wedding tegen van januari. Super leuk. Daarna Dudi, Jimmy, Max, Rakesh, Getu (guesthouse) en nog veel meer. Ik ben dus gezellig met verschillende mensen meegelopen. Ik wilde namelijk niet alleen lopen. Twee jaar geleden tijdens het Krishna festival waren er mannen die steeds maar aan mij zaten. Dat was nu gelukkig niet het geval!
Daarna had ik best honger en hebi k een overheerlijke chocolateball gegeten met een heerlijke mint smoothie erbij van Paps juice.
In het guesthouse gesproken met een Chileen, waarmee ik morgen naar yoga ga. Hij reist al 2 jaar. Hij volgt hier tekenlessen.
Toen ik uiteindelijk (na het uploaden van mijn foto's op facebook dat eeuwen duurde) naar Sebas wilde gaan voor een drankje, kwam Neelam het guesthouse uit rennen om mij uit te nodigen voor haar diner. Even snel dahl en chapati gegeten. Simpel maar lekker. Daarna een drankje gedaan bij Little prince (was ondertussen al een uur te laat.... hahahaha; ik lijkt wel een Indiër ;))en daarna nog heerlijk aan het meer. Wat een geweldige stad dit. Kan hier wel 5 weken blijven...

Vandaag (11 juli) ben ik om 6 uur opgestaan. Koude douche genomen. Heerlijk, want het is hier erg warm (gelukkig regent het nog niet). UItgecheckt, 6.15 met Philipe (Chileen) naar het ziekenhuis (ziet er niet uit als een ziekenhuis, om daar yoga te volgen. Om 6.30 was er niemand. Maar... het is India.... 10 Minuten later was ons leraar er dan en hebben we 1,5 uur yoga gevolgd. Jeetje, wat ben ik stijf :S
Daarna heb ik nog een modderbehandeling gehad op mijn gezicht. Gewoon een rieten matje en dan op de tegels op de grond tussen alle andere Indiase vrouwen. De mannen liggen gewoon buiten in de zaal ook op de grond. Er werden nog een paar mannen gemasseerd op ijzeren bedden.
Toen ik om half 10 eindelijk klaar was ben, was de sugarcane man er jammer genoeg niet. Ook het kraampje met broodje gebakken ei niet. Op de terugweg kwam ik bij de samosa kraam een bekende tegen die mij een lift op de scooter heeft gegeven naar het centrum waar Cool Cafe ook dicht was. Daarom de heerlijke muesli van Paps juice gegeten.
Nu lekker even in mijn guesthouse mijn verhaal bijwerken en straks nog even mijn usb wegbrengen om de film van de wedding van januari er op te laten zetten :)

Ik vermaak mij wel. Denk dat ik morgen naar Mt Abu vertrek voor 2 dagen en dan weer hier terugkom. Ik heb nog steeds mijn ticket naar Sri Lanka niet geboekt. Wel die van Sri Lanka naar Delhi en van Delhi naar Amsterdam :)

xxxxxxxxxxxxxx

1. Willy:
    11 juli 2013
    Hey Jolanda,
    ik heb eigenlijk geen tijd maar toch lekker tijd vrijgemaakt om je verhaal weer te lezen. Leuk dat je zo verwelkomt wordt als je daar weer bent. Het is net of je in een grote familie terecht komt. Het is toch wel bijzonder dat je zomaar overal kan aanschuiven dat is hier in Nederland wel effies anders.
    Meisje geniet er lekker van, voordat je het weet zijn die vijf weken alweer om en heb je er al weer bijna een week op je werk op zitten zoals wij, je paps, mams, Rinus en ik.
    Gr en veel liefs, Willy
  2. Annie:
    11 juli 2013
    Hoi Jolanda, alsof je niet weggeweest bent! Heerlijk om je verhalen weer te lezen. Het gaat goed met je en je bent weer lekker aan het genieten. :)
    Groetjes, Mama xx