Naar de bios en nog meer gezelligheid

13 juli 2013 - Udaipur, India

Het begon heftig te regenen. Dus ben ik maar naar Mukesh zijn winkel gegaan. Daar heeft Mukesh mij naar de rooftop van het hotel genomen (restaurant Natural view die nog niet open is. Het seizoen ik nl nog niet begonnen, dus er is nog veel dicht. Hier ben ik de hele middag geweest. Gekletst met Mukesh, Dev en een Amerikaan. Ik kreeg zelfs eten terwijl de kok er nog niet was J Heerlijke Malai kofta. Daarna nog wezen poolen en een biertje gedaan. En… toen ik wilde afrekenen, hoefde dat niet. Ik ben gewoon een vriend van ze en daarom hoef ik niet te betalen.
Ik ging op tijd weg deze keer om op de bank in het guesthouse te slapen. Maar eenmaal aangekomen, hoefde ik niet op de bank, want een stel die on line een kamer geboekt had, kwam niet opdagen, dus moest ik in die kamer en mocht ik ook daar al niets voor betalen.
Straks maar even flinke fooi geven aan iedereen ;)

Op vrijdag 12 juli ging de wekker wel heel vroeg. Ik had slecht geslapen; nachtmerrie, muggen en de Ramadan is begonnen, dus begon de moskee te gillen.
Toen ik de deur open deed stond Jitu (broer van de eigenaar) voor de deur. Hij ging fietsen, ik ging hardlopen. Dat ging niet lekker. Erg warm was het. Het was trouwens veel drukker langs het meer dan januari. Vele Indiërs waren aan het wandelen. Gelukkig waren de honden rustig. Ik ben dit keer niet aangevallen J Toen ik terugkwam zaten de mannetjes weer op aan de  chai. Ik kreeg er ook twee J  terwijl ik flink aan het uitzweten was.
Eenmaal terug in guesthouse kreeg ik van de moeder van Neelam weer een bak thee J (Chai; ik begin er alweer aardig aan te wennen). Eindelijk zag ik Jitu daar weer. We zijn elkaar tijdens het rennen/fietsen misgelopen. Hij zei dat de Yoga hier om de hoek ook goed was. Die begon om 8 uur ipv half 9. Daar ben ik dus maar heen gegaan. Ik was daar samen met een Israëliër. Het was zwaar. Mijn schouder doet ontzettend veel pijn en  de voet waar mijn motor op gevallen is, kan ook nog steeds niet maximaal buigen. Ik werd dus wel ff op mijn plek gezet daar. Dat was wel jammer.
Gelukkig was Rakesh daarna wel open en heb ik daar ff lekker ontbeten.
Ik was alleen zo moe, dat ik daarna naar mijn kamer ben gegaan en een uurtje ben gaan slapen. Eenmaal wakker had ik nog 15 minuten om naar Natural Lake view restaurant van Dev te gaan (waar ik gisteren ook was met Mukesh) om mee te gaan naar de film. We gingen met de auto… Tja, geen goed idee midden op de dag door het toeristencentrum van Udaipur met al die smalle weggetjes. In de file dus. Hier schijnt het zo te zijn, dat iedereen zijn theorie-examen makkelijk haalt. Het zijn 20 vragen als: Als er rood licht is, wat doe je dan?
a. langzamer rijden
b. doorrijden
c. harder rijden
d. stoppen
We waren net op tijd in de bioscoop in de ‘celebration mall’ waar ik vorige keer ook was. Lekker luxe. Stoelen die naar voren kunnen schuiven en dan gaat de leuning schuin naar achter. En lekker breed ook. Ik had Smeet en Dev naast mij die af en toe wat vertaalden. ‘Milkha’ was echt een goede film over een hardloper die de scheiding van India in Pakistan en India heeft meegemaakt. De film duurde 3 uur. Saju mocht niet mee. De Ramadan is gisteren begonnen. (hij is de enige Moslim in de groep).
Daarna naar Rakesh’ Cool cafe om daar Malai kofta met garlic naan te eten! Hij had speciaal voor mij gravy gemaakt! Het was heerlijk. Dudi en Saju kwamen ook nog ff langs en we hebben afgesproken dat we samen naar Pushkar gaan over een paar dagen. Gezellig!
Uiteindelijk tijdens een biertje met Dev op de rooftop van Natural Lake view, werd ik door Smeet uitgenodigd voor een feest op zondag met super goede dj’s. Dj’s die je kunt vergelijken met ‘Tomorrowland’ en dus ‘Mysteryland’. Ik ben benieuwd. Het kost 4000 Roepies all inclusive. Dat is 50 euro. Ipv zondag naar Mt Abu ga ik waarschijnlijk maandag.
Om 12 uur lag ik weer lekker in mijn bedje en heb ik tot 10 uur geslapen.

13 juli om 10 uur werd ik wakker en werd ik ook mijn kamer uit gegooid ;) Ik zeg steeds; nog 2 nachtjes, dan ga ik. Maar steeds blijf ik langer… Ik heb daarom gezegd, dat als ze mijn kamer nodig hebben, ze mij in een andere kamer kunnen zetten. En dat hebben ze gedaan. Ik zit nu met een Engelsman aan tafel een gebakken eitje op toast te eten terwijl het heel hard regent en onweert..
Uiteindelijk stopte de stroom en internet er dus ook mee. (Powercut is een keer per dag hier).
Toen ik lekker aan mijn fotoboek 2013 begonnen was (grappig, want op 1 januari 2013 was ik hier ook J) kreeg ik lunch aangeboden van Tima(vrouw van Jetu) en heb ik heerlijk Dahl en spicy sperziebonen met chapati.
Daarna ff op bed gelegen. Voel me niet zo lekker…