Van relax Hampi naar Goa and relax Udaipur (28 dec tot 2 jan)

2 januari 2013 - Udaipur, India

135. Vrijdag 28 december 2012 (Palolem)

Ik wilde weer gaan hardlopen (heb de buikspieren opgegeven…), maar mijn (goede) knie is dik, dus dat moet ik maar even niet doen.

Als ontbijt heerlijk broodje van de German Bakery gegeten, tegelijk met mijn 5 pillen: 4 vitame b1 en een malariatablet.

Vandaag is het plan: naar het strand en kookcursus en daarna drankje aan het strand! Al jaloers??? J

Myles kwam het laatste uurtje het strand op nadat hij had bijgeslapen. Om 6 uur begon de kookklas en het was heerlijk en gezellig met een Engels stel (Jack and ?) Daar hebben we later een paar drankjes mee gedaan op het strand. Tafeltje op het zand en zo hier en daar wat vuurwerk!

136. Zaterdag 29 december 2012 (Ahemdabad)

Heerlijke bruine bolletjes met jam als ontbijt (+ de 5 pillen J)Om 11 uur namen wij de bus. Wij dachten na een uurtje wel in Margao zou zijn (dat vertelde de travelagent), maar het duurde 2 uur. De bus naar het vliegveld stond meteen klaar en hup, daar gingen we weer.

Voordat we het vliegtuig in stapten, hebben we ons zelf getrakteerd op een ijsje. Het is zulk lekker weer. In het noorden wordt het alleen maar kouder.

In Ahemdabad hebben we in de vier uur heerlijk en goedkoop gegeten (tis geen toeristenstad), gelachen om de koe midden in de drukke stad tussen de bussen, tuk tuks, brommers.

Op het station kregen we gezelschap van een zwerver die met moeite weggestuurd werd door de andere mensen die op de stoelen zaten. Verder lag het hele station vol met mensen op dekens, onder dekens, op tassen etc.

Eenmaal in de trein aangekomen wisten we waarom ze dekens mee hadden. Er was geen beddengoed… Dus in de dunne zak (die je in een slaapzak draagt), sarong op het slaapoppervlak en trui aan.

137. Zondag 30 december 2012 (Udaipur)

Vervolgens toch koud wakker worden en mede daardoor ook niet zo lekker geslapen. Omdat ik toch niet meer kon slapen, even in de deuropening gezeten en van het uizicht (en kou) genoten.

De trein had geen vertraging.

Myles was moe en is gaan slapen. Ik kon toen heerlijk iedereen opzoeken. Het was nog een heel gedoe, want ik werd door vele mensen hier herkend, dus moest hier en daar een praatje maken. Gewelidg! Verder naar de Pap’s juice bar geweest, naar Dudi, Steenhouwer, Mokesh, Sebastian in het paleis en naar de cookingcourse plaats. Ik lijk wel een local hier J

138. Maandag 31 december 2012 (Udaipur)

Vandaag had mijn oude hotel (Udai Havelli) weer plaats in een lief kamertje met witte bogen en schilderingen op de muur.

Om 11 uur (we waren net op tijd…) hebben we snel muesli gegeten bij Pap’s en daarna heeft Sebas een nieuwe simkaart voor ons geregeld. Daarna heeft hij ons met de tuk tuk van zijn vriend naar een muur gebracht, waar Myles en ik heerlijk hebben rondgelopen in de zon.

Myles voelde zich ineens erg zwak en is dit keer ziek naar bed gegaan. In het centrum werd ik weer door vele mensen herkend. Erg gezellig! Weer een aantal glazen chai gedronken en samosa gegeten.

Om 9 uur ging ik naar Cool café om met de mannen oud en nieuw te vieren. Geen champagne, maar wijn en bier. Vuurwerk was hier wel, maar daar hebben wij weinig van gezien, want we waren hier aan het dansen. Jammer genoeg waren de andere feestjes om 1 uur al afgelopen, dus weer terug in Cool café om daar nog een klein drankje te doen.

Op tijd terug om pap en mam nog te bellen voor het nieuwe jaar J (tijdverschil is nog 4,5 uur)

139. dinsdag 1 januari 2013 (Udaipur)

Happy new year everyone!

Myles is nog steeds ziek, dus heb ik muesli take away bij Pap;s gehaald. In het guesthouse werden we opgeschrikt door een verdwaalde aap. Daarna heeft de vrouw een mooie henna tekening op mijn arm gemaakt. Ze wilde ook een foto van haar en mij samen. Ik ben groter J

Heerlijk boek gelezen aan het water, rondgelopen en een drankje gedaan met Sebas.

140. Woensdag 2 januari 2013 (Udaipur)

Weer take away muesli voor Myles gehaald en samen in de zon in ons guesthouse opgegeten. Vickey (degene van het guesthouse) houdt goed in de gaten hoe het met Myles gaat. Zo vriendelijk. Net als andere mensen hier in Udaipur die vragen hoe het met hem gaat.

Weer een hoop chai aangeboden gekregen en het Indische spel gespeeld (schuiven met stenen; zie foto). Daarna met Myles uit eten geweest. Het gaat gelukkig weer beter met hem, maar de puf om daarna mee te gaan naar Cool Café had hij nog niet.

Wat is het heerlijk om weer terug te zijn in Udaipur!!!

1. Hannie Hokke:
    2 januari 2013
    Hey Jolanda
    Een bijzondere oud en nieuw viering! Zo te zien vermaakte je je wel. (en al die mannen ook, haha) Ik wens je alle goeds voor 2013! Geniet nog even lekker in Verweggistan.
    Liefs Hannie
  2. Carla:
    2 januari 2013
    Hi Jo, vandaag bij Raymond langsgeweest, puntjes knippen. Gaat goed met die 2 in je huis ;)
    Jammer dat miles ziek was maar gelukkig genoeg bekende voor je om een feestje te vieren.
    Wij waren op het Veronica feest in adam. Net een schoolfeest. Wel goeie muziek, maar volgend jaar toch iets anders. Op de terugweg helemaal weggespoeld, wat een K weer. Ja, dan ben ik wel jaloers maar de malaria mag je
    houden;)

Groetjes carla
  3. Willy:
    7 januari 2013
    Hoi Jolanda en Miles,
    nog de beste wensen voor 2013 en veel reisplezier!!
    Volgens mij staan er al weer nieuwe reizen in je agenda dit jaar.
    Dat doe je dus gewoon harstikke goed Jolanda.
    groetjes, Willy xxx